SPOED

Spoedhulp is uitsluitend bestemd voor spoedeisende noodsituaties. Onder spoedeisende noodsituaties verstaan we trauma zoals een uitgeslagen tand, nabloeding, zwelling of acute hevige pijn. Een afgebroken tand of kies, een losse vulling of losse kroon kan vervelend zijn maar is geen spoed tenzij u er hevige pijnklachten door ervaart.

Tijdens openingsuren kunt u voor spoedhulp in de huispraktijk terecht. Heeft u een spoedeisende noodsituatie buiten openingsuren? Dan belt u naar het spoednummer: 085 018 94 65.. Spoedhulp buiten openingsuren wordt door Dental365, Stadionstraat 11/4 te Breda verleend en uitsluitend tegen directe betaling per pin of creditcard met een maximum tot €300,00.

Trauma zoals uitgeslagen tand:
Wat te doen bij een trauma zoals een uitgeslagen tand. Het is belangrijk dat u binnen een half uur gezien wordt. Heeft het uitgeslagen tandje nog? Raak deze alleen aan bij het kroon gedeelte en niet bij de wortel. Bewaar deze bij voorkeur onder de tong of in water. Kom tijdens openingsuren direct naar de praktijk en laat ons weten dat u onderweg bent.

Nabloeding:
Het kan voorkomen dat u na het trekken van een tand of kies blijft nabloeden. Vaak is er geen reden tot paniek. Hevige nabloedingen komen maar zelden voor. Vaak vermengt speeksel zich met bloed waardoor het meer kan lijken. Het is belangrijk dat u rustig blijft. Pak een nieuw steriel gaasje of een gestreken katoenen zakdoek met hierin een knoop gelegd en bijt u nogmaals 30 minuten stevig dicht op het gaasjes of de knoop. Merkt u dat dit niet helpt en blijft het bloed uit de wond sijpelen dan komt u tijdens openingsuren direct naar de praktijk. Laat ons weten dat u onderweg bent.

Zwelling:
Bij zwelling is het belangrijk dat u binnen 24 uur maar het liefst zo snel mogelijk gezien wordt. Zwelling wordt meestal veroorzaakt door een abces.

Acute hevige pijn:
Acute hevige pijn wordt meestal veroorzaakt door een acute zenuwontsteking. Het spoelen met water verlicht de klachten.